
Konec roku jako příležitost k sebereflexi
Také máte ten pocit, že týdny a měsíce ubíhají čím dál rychleji? Nastal konec roku. Je to okamžik, ve kterém se nám naskýtá ideální příležitost k tomu zpomalit, poohlédnout se zpět a ocenit cestu, kterou jsme za posledních 12 měsíců ušli. Je to čas pro reflexi a pro hlubší zamyšlení se nad tím, co nám udělalo radost, co nás posílilo, co se povedlo apod. Ne každý okamžik v roce byl pozitivní – ale i to jsou skvělé momenty k zamyšlení se a posunutí kupředu, aby naše cesta v budoucnu byla lepší.
Zamyšlení nad uplynulým rokem je dobré udělat nejen v soukromé, ale také v pracovní oblasti. Je dobré si uvědomit, co jsme se naučili a jak to můžeme aplikovat do našeho plánu. Protože jen díky zastavení se a zamyšlením se nad tím, co se povedlo a co udělat příště jinak, je klíč k úspěchu pro následující rok. Mám pro vás pár tipů jak na to.
Mám pro vás pár tipů,
jak na to
Co se vám v letošním roce povedlo?
Prvním základním bodem k zamyšlení je si uvědomit, jaké byly vaše úspěchy? Co se vám povedlo? Co stálo za úspěchem? Co vás mile překvapilo? Tato zpětná vazba vám poskytne cenné poznatky, které můžete využít při plánování budoucích (nejen marketingových) aktivit.
Co byste chtěli změnit?
Neúspěchy či chyby neexistují. Existují pouze cenné zkušenosti, díky kterým se učíme a posouváme v životě kupředu. Jaké okamžiky byste udělali jinak a proč? Co se podle vás nepovedlo a z jakého důvodu? Jak jinak byste řešili tuto situaci? Představte si jaké kroky byste konkrétně podnikli. Právě analýzou a nalezením řešení, se posunete kupředu, protože si zvědomíte, co bylo špatně a jak jinak na to příště půjdete. Někdy jsou to právě neúspěchy, které dopomohou k velkému úspěchu.
Jaké strategie vám nejvíc fungovaly a proč?
Jaké nové strategie a nástroje jste v práci vyzkoušeli? S kým nebo s čím se vám nejlépe pracovalo a proč? Zamyslete nad tím, co jste se nového naučili.
Jak vypadala vaše komunikace uvnitř firmy a jak směrem ven, k zákazníkům? Byli jste dostatečně vidět online? Komunikovali jste včas novinky? Jak můžete zlepšit komunikaci se zákazníky? Komunikujete ke správné cílové skupině zákazníků ve svých kampaních? Jak můžete lépe využít digitální nástroje a sociální sítě? Jaké nové trendy byste chtěli sledovat a proč?
Jak uplatnit nové poznatky v praxi pro rok 2024?
Sepište si všechny poznatky na papír a vytvořte z toho akční plán. Napište si přesně co změníte, kdy a jak, abyste se skutečně ke změně v následujícím období dostali. Z nových poznatků může vzejít mnoho key learnings, jako např. jak vylepšit komunikaci se zákazníky, pracovat na tom, aby byla vaše značka a její produkty víc vidět, zaměřit se na inovace, tok informací uvnitř firmy apod. Reflexi je důležité následně také zakomponovat do vaší strategie.
Touto cennou zpětnou vazbou se posunete v jakékoliv oblasti kupředu.
A kdy jindy si udělat čas než na konci roku, kdy se skutečně můžeme na chvíli zastavit a zpomalit (když nepočítám stresové situace jako např. jak vše o Vánocích stihnout – od pečení, úklidu, balení dárků, jídla, návštěv, znovu úklidu, znovu jídla, dalších návštěv apod. :))
Jsou Vánoce – přeji vám, aby vás v roce 2024 provázelo mnoho úspěchů nejen v pracovním, ale také v soukromém životě a abyste měli dostatek lásky, zdraví, pohody a radosti.
Krásné Vánoce
